Nu är det snart tid för vårt årliga öppna hus!
Det blir en kväll med trevligt scoutmingel med gamla och nya vänner, det bjuds på julgott att smaska på, du kan delta i tävlingar och happenings (som även går att använda hemma i sin egna scoutverksamhet) och det ges inspiration i stort och smått.
Varmt välkomna till detta kvälls drop-in.
Klockan 18:00 och 20:00 blir det läger, arrangemang och utbildningars tid att synas när vi får höra vad som är planerat för nästa år.
Ta också del av vad kansliet har att erbjuda i vår kanslihörna. Här hjälper vi er med allt från Scoutnet och stadgar till att uppdatera loggor och grafiska profiler för kåren.
Scouterstöttar Musikhjälpen kommer vara på plats och ha auktion med ytterst trevliga saker att buda på såsom; Konsulentbesök Delux, VIP-paket på Hållbart 19 eller VIP-Paket på Kårlägerweekend 19, Paket från scoutshopen mm. (fler saker tillkommer)
Varför inte julpyssla lite när det finns möjlighet? Under kvällen finns material och inspiration till julpyssel på plats för alla som vill!
Detta och mycket mer kommer att finnas för de som kommer på besök!